Op donderdag 3 oktober hebben leerlingen uit klas 3 en 4  een bezoek gebracht aan Nieuwspoort, in het kader van het project Broodje Vrede en Recht. De ochtend startte met een inleiding van Willem Post, Haags historicus en media-commentator, over hoe jongeren betrokken kunnen worden bij Den Haag als stad van Vrede en Recht.

Hierna volgde een welkomstwoord van de directeur van Nieuwspoort over de vrijheid van de pers en de functie van Nieuwspoort. Vervolgens sprak Hilbert Bredemeijer, wethouder van Onderwijs, Jeugd, Sport en Dienstverlening, met de leerlingen over de betekenis van onze internationale stad van Vrede en Recht voor leerlingen en scholen.

Na een quiz over Den Haag onder leiding van Martin Born, manager Internationale Relaties bij de gemeente Den Haag, werd de ochtend afgesloten met een ontbijtje. Hierbij een foto van onze leerlingen. Nadat de leerlingen op Instagram hadden gezien dat Willem Post een selfie met Joe Biden had gepost, mocht hij ook op de foto! 🙂